25 juli 2009

Stopp ett tag nu....

min semester är snart slut =( vart har dagarna tagit vägen?? Kan man vrida tillbaka tiden sådär 4 veckor eller?? =) Det är inte klokt det här, och vi har inte gjort knappt ett dugg. Det längsta vi har varit är till Uppsala =) Hade planerat både det ena och det andra men inget blev gjort, läskigt ju =) Nästa vecka får det bli en tur till Åland varje fall med snutten, han vill så gärna det. Jag kommer jobba tre dagar i veckan, 4½ timme om dagen fram till den 20:e augusti för att prova på ute med brukarna. Det ska bli såå kul att träffa mina gubbar och gummor, det var ju ett tag sen, sisådär 7½ månad sen ungefär, jösses va längesen, hoppas dom känner igen mig =/


Idag har vi haft besök från Finland. Gubbens morbror, hans sambo, morbrorns son och hans flickvän var och fikade, det var trevligt. Synd bara att man inte kan prata finska med "släkten" när dom kommer. Nu hade jag sån tur att alla kunde lite svenska varje fall. Skandal egentligen, jag är halv finsk men kan knappt ett ord =/ (finsk pappa) ångrar att jag inte lärde mig när jag var liten. Min bror kan, men inte jag. Får nog gå en kurs, så man förstår vad folket säger =)


Nu ska jag ta en promis med Bamsen, sen ska jag och snutten åka till Fiskelillhälla och möta upp "fiskegänget" Få se om vi får nån fisk ikväll.

Trevlig lördagskväll.


Inga kommentarer: